Julien M a écrit :+1 @ shanky
Concernant la géométrie du modèle 2007, je la qualifierais de "tri modérée" par opposition à d'autres marques plus radicales (dont une bien connue du forum hein ...)
Pour le modèle 2008, il a l'air tout carbone, avec passage cables intégrés (au moins les 2 dérailleurs, pour le frein arrière je vois pas)
La douille a l'air incurvée vers l'intérieur, contrairement aux douilles de la fameuse marque bien connue qui sont bombées. Par contre, elle a l'air de se finir vers l'arrière en s'affinant progressivement comme la fameuse marque.
Je suis curieux de voir la géométrie
Voilà ce que j'ai reçu de Cannon ce matin:
Horizontal Spear top tube: Internal cable routing. Narrow cross section top tube is light and allows proper knee position to get rider in aero position.
Speed Shadow seat tube: Shields the rear wheel from drag. Has no brake bridge to create drag over the rear of the frame and rear wheel.
Down tube/fork: Designed as a system to improve aerodynamics. Down tube has internal shifter cable routing.
Head tube length: Most aerodynamic drag is produced by the rider's position. Getting the rider into a lower and more narrow frontal position is key to reducing aerodynamic drag.
Multi-position aero seatpost: Rider can set up for 78 degree (tri) or 73 degree (UCI legal roadie) center of saddle rail positions. Rider position can be adjusted steeper and slacker by sliding the saddle forward or backward on the saddle rails.
S.A.V.E. stays: The Slice frame has S.A.V.E. Slice Aero Vibration Elimination features S.A.V.E. is built into the stays to eliminate the vibration from road shock that occurs when using wheels with deep profile rims and high pressure race tires. Razor thin aero profile seat stays reduce aerodynamic drag.